ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

هفتاد هکتار از جنگل‌های کرخه در آتش سوخت/ خطر از بیخ گوش گوزن‌های زرد گذشت

هفتاد هکتار از جنگل‌های کرخه در آتش سوخت/ خطر از بیخ گوش گوزن‌های زرد گذشت

مدیر کل محیط زیست خوزستان گفت: عصر امروز بخشی از سایت قدیمی جنگل کرخه به دلیل نامعلومی دچار حریق شد.

لاهیجان‌زاده در گفتگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران : گفت: متأسفانه طی چند ساعت گذشته بخشی از جنگل کرخه دچار حریق شده و باد شدیدی که می‌وزد این حریق را گسترده‌تر کرده است و تاکنون نزدیک به 70هکتار از اراضی ملی را از بین برده است.

وی افزود: نزدیک به 80درصد حریق با کمک نیروهای مردمی، سپاه بسیج، فرمانداری، آتش نشانی شهرداری‌های شهرهای حاشیه جنگل و امکانات اداره کل محیط زیست مهار شده است که امیدواریم قبل از گسترده‌تر شدن مهار شود.

لاهیجان‌زاده با بیان  این که علت حادثه هنوز مشخص نشده است اظهار داشت: هر ساله در فصول گرم به علت خشکی شاخه درختان و علف‌های کف جنگل شاهد آتش سوزی‌های زیادی هستیم و از ابتدای امسال تاکنون هشت مورد حریق اتفاق افتاده است.

مدیر کل محیط زیست استان خوزستان با بیان این که تلفات گوزن زرد ایران نداشته‌ایم خاطرنشان کرد: آتش سوزی امروز در سایت قدیمی رخ داده بود که سال گذشته گوزن‌های زرد را از آن‌جا به سایت جدید منتقل کرده‌بودیم. و خوشبختانه آ‌سیبی به آ‌ن‌ها نرسیده است اما حیوانات کوچکتر از جمله خرگوش، در این آتش سوزی‌ها تلف خواهند شد.

انتهای پیام/


منبع : باشگاه خبرنگاران

اولین کاتب ایرانی قرآن لاتین+تصاویر

اولین کاتب ایرانی قرآن لاتین+تصاویر

علیرضا اکرمی استاد خوشنویسی است که برای نخستین بار در کشور قرآن را به زبان لاتین کتابت کرده است.

خبرگزاری فارس: اولین کاتب ایرانی قرآن لاتین+تصاویر

استاد علیرضا اکرمی از اساتید برتر کشور در هنر خوش نویسی در حاشیه اختتامیه «نمایشگاه عترت و قرآن ساری» که دو شب گذشته به پایان رسید، در گفت‌وگو بلاغ، با بیان اینکه قرآن روشنی بخش دل هاست و خانه ای که قرآن در آن تلاوت می شود، روح و روان را آرامش می بخشد، اظهار داشت: کتابت قرآن را از سال 80 آغاز کردم.

وی افزود: هنر خوش نویسی را همزمان با آغاز جنگ تحمیلی از دوران نوجوانی آغاز کردم و با نوشتن جملات کوتاه برای رزمندگان مشغول به امورات فرهنگی شدم.

این استاد خوشنویسی که برای نخستین بار در کشور به قرآن را به زبان لاتین کتابت کرده، خاطرنشان ساخت: نوشتن این خط را از روی نوشته های روی جعبه های ادکلن و مجله های خارجی آغاز کردم و با تمرین فراوان موفق به یادگیری آن شدم و در این مسیر سختی هایی فراوانی کشیدم، ادکلن فروش ها مرا از مغازه شان بیرون می کردند و حتی یک بار لنگه کفشی هم به طرف من پرتاب کردند.

 

استاد اکرمی در ادامه گفت: به عشق دفاع از کشور به عنوان یک بسیجی وارد جبهه شدم و وقتی گفتند: «هر کس خوش‌خط است، خود را به قسمت امور تبلیغات معرفی کند.» من هنرم را پنهان  کردم اما وقتی فرمانده لشکر 25 کربلا «سردار مرتضی قربانی» به طور اتفاقی خطم را دید، گفت: «نیاز امروز ما به هنر شما بیشتر است، برای جنگیدن نیرو به اندازه کافی داریم.» و من هم به تبعیت از فرمانده وارد بخش تبلیغات جنگ شدم.

استاد دانشگاه هنر مازندران تصریح کرد: تاکنون 4 هزار و پانصد اثر به موزه های داخلی و خارجی  اهدا کرده ام و در حال حاضر مشغول به کتابت قرآن مجید به زبان لاتین هستم اما برای اینکه زحمات من به نتیجه برسد و به عنوان یک اثر برتر، ماندگار شود، نیازمند حمایت مسئولان هستم که تاکنون در انتظار این حمایت ها مانده ام.

 

وی یادآور شد: در طول زندگی سعی کردم تا بتوانم آثاری به اماکن فرهنگی مذهبی هدیه کنم و خداوند را شاکرم که توانستم تا کنون 522 اثر قرآنی و 50 چلیپا به کتابخانه و موزه امام رضا(ع) در مشهد مقدس اهدا کنم.

اکرمی اضافه کرد: همچنین 180 اثر و 235 چلیپا به کتابخانه حضرت معصومه(س) در قم، 122 اثر از مجموعه شعرهای خواجوی کرمانی و 180 اثر از مجموعه غزلیات نظامی کنجوی به موزه عبدالعظیم شهر ری، 311 اثر قرآنی به کتابخانه ملی ایران در تهران، 237 اثر خوشنویسی به کتابخانه موزه مجلس شورای اسلامی تهران، اهدا کردم.

 

استاد خوشنویسی عنوان کرد: 150 اثر قرآنی به کتابخانه مرکزی گرگان و 100 سرمشق نستعلیق به پژوهشکده مینودشت استان گلستان، 120 اثر برگزیده اشعار سعدی به موزه کاشان، 100 اثر برگزیده سعدی به موزه یاسوج، 120 شعر از هاتف اصفهانی به موزه یزد، اثری از اشعار شاعران به موزه زاهدان، 100 اثر بیدل دهلوی به موزه بندرعباس، 100 اثر شعر قیصر امین پور به موزه معاصر اهواز، 100 اثر قرآنی و شعر حافظ به موزه کردستان و قصیده های قرآنیه در ستایش حضرت علی(ع) و قطعاتی از شعرهای حافظ شیرازی به موزه شاهچراغ شیراز و 122 اثر از قطعات شاه نعمت الله ولی به موزه ساری و آثار را نیز به موزه اردبیل اهدا کردم.

 

استاد اکرمی با اشاره به اینکه کشورهای خارجی در تلاش هستند تا آثارش را در موزه های خود به نمایش بگذارند، ابراز داشت: هر چند آثاری به موزه پاکستان اهدا کردم اما دوست دارم آثارم در موزه های کشورم به نمایش گذاشته شوند اما برای تأمین هزینه های تکمیل و زیباسازی آثارم، مسئولان باید کمک کنند.

این هنرمند مازندرانی خاطرنشان کرد: پس از پایان تحصیلات در رشته هنر گرافیک، پایان نامه خود را با عنوان تاریخ خوش نویسی و مجموعه سطرنویسی و خط خوشنویسی و زیبایی در آن به پژوهشکده اداره کل آموزش و پرورش گرگان اهدا کردم.

به گزارش بلاغ، استاد اکرمی در حال حاضر کتابت 20 جز قرآن مجید را به پایان رسانده و به گفته وی، تا پایان سال کارش به اتمام می رسد.

همچنین این استاد خوشنویسی از مسئولان استان خواست در این راه کمک و وعده هایی که طی این سال ها به ویژه روز افتتاح نمایشگاه به او داده اند را جامعه ی عمل بپوشانند.

استاد علیرضا اکرمی متولد سال 1345 و حاصل ازدواج او با همسر معلمش 2 فرزند است.

 

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه ها می باشد وخبر گزاری فارس صرفا آن را باز نشر کرده است

انتهای پیام/



منبع : خبرگزاری فارس

سد داریان و آب چشمه بل

سرپرست گروه کاری نجات چشمه بل:
تداوم احداث سد داریان آب چشمه بل را کم می‌کند

سرپرست گروه کاری نجات چشمه بل گفت: به دلیل ادامه کار احداث سد داریان آب چشمه بل کم شده است.

خبرگزاری فارس: تداوم احداث سد داریان آب چشمه بل را کم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدمختار هاشمی ظهر امروز در هشتمین گروه کاری نجات چشمه بل در سنندج، اظهار کرد: متاسفانه با وجود سد داریان چشمه بل در معرض خطر نابودی است و تاکنون اقدامی برای نجات این چشمه صورت نگرفته است.

وی از توقف 21 روزه عملیات احداث سد داریان خبر داد و بیان کرد: با وجود مطرح شدن توقف عملیات این سد اما هنوز در این سد کارهای عملیاتی در حال انجام شدن است و در حال گمانه‌زنی برای پیدا کردن مسیر انتقال آب هستند.

سرپرست گروه کاری نجات چشمه بل خواستار توقف کامل عملیات سد داریان برای رسیدن به نتیجه قطعی در مورد کارهای کارشناسانه شد و اضافه کرد: با ادامه روند کار در سد داریان غاری با قدمت 60 میلیون سال از بین رفت و این می‌تواند موجب به وجود آمدن مشکلات بعدی نیز شود.

هاشمی به اجرای عملیات سد داریان از سال 88 اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه در طرح نجات بخشی که از سوی کارفرمای این سد برای چشمه بل مطرح شده هیچ گونه کار کارشناسانه‌ای انجام نشده و با اتمام کار سد داریان چشمه بل به طور کامل زیر آب می‌رود.

وی به همکاری و تعامل انجمن‌های زیست محیطی مختلف در استان کردستان اشاره و تصریح کرد: امیدواریم با تشکیل این گروه کاری و همکاری بین اعضای آن بتوانیم اقدامات خوب کارشناسی شده را برای نجات چشمه بل انجام داده و این کانی را از خطر نابودی نجات دهیم.

سرپرست گروه کاری نجات چشمه بل با اشاره به اینکه متوسط آبگیری کانی بل 4 میلیون مترمکعب است، گفت: کیفیت آب کانی بل معدنی است و قابلیت این را دارد که بتوانیم با بهره‌برداری از این آب آن را به عنوان یک محصول صادراتی در استان شناسایی کنیم.

هاشمی با اشاره به قرار گرفتن سد داریان در 112 متر پایین‌تر از کانی بل افزود: کانی بل بزرگترین شناسنامه مذهبی مردم اورمان است که با احداث داریان در کنار این چشمه امکانات را برای نابودی صد درصد آن فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه گروه کاری نجات چشمه بل با انجام کارها و مطالعات علمی و کارشناسی پیش می‌روند ادامه داد: این گروه تنها به دنبال راه حل و راهکارهای مناسب برای نجات چشمه بل هستند.

سرپرست گروه کاری نجات چشمه بل در پایان به اقدامات استانداران جدید و قدیم برای نجات کانی بل اشاره و اضافه کرد: متاسفانه مطالعات انجام شده بر روی کانی بل هیچ نوع معیار اجتماعی و میراث فرهنگی ندارد و رویکرد کارفرما مبنی بر استحصال آب 50 لیتر در مکان دیگر غیر از چشمه بوده است.

انتهای پیام/79020/ع30


منبع : خبرگزاری فارس

شکنجه مرگبار بزمجه در یک روستا + تصاویر

کد خبر: ۸۸۳۵

تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۴/۲۶ - ۱۱:۲۱


دو نفر از اهالی روستای جهادآباد بزمجه‌ای را در مکانی حبس و سپس خفه کردند، در حال حاضر این دو نفر شناسایی شده و قرار است با آنان برخورد قضایی صورت گیرد.

در روزهای اخیر خبر کشته‌شدن یک حیوان عجیب در یکی از روستاهای شهرستان میمه و شاهین‌شهر در بیشتر فضاها و سایت‌های مجازی منتشر شد که تاکنون واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است.

دو نفر از اهالی روستای جهادآباد بزمجه‌ای را در مکانی حبس و سپس خفه کردند، در حال حاضر این دو نفر شناسایی شده و قرار است با آنان برخورد قضایی صورت گیرد.
 



منبع : پایگاه خبری آشخانه

آتش سوزی در بیش از 250 هکتار از مراتع مریوان

آتش سوزی در بیش از 250 هکتار از مراتع مریوان
در روزهای اخیر آتش سوزی در جنگل های بلوط مریوان آغاز شده است که بدلیل نبود امکانات دولتی بیش از 250 هکتار از جنگل ها دچار حریق شده و از بین رفتند با این وجود تنها مردم در انجمن سبز چیا مریوان در تلاش برای مهار آتش سوزی ها هستند . متاسفانه این آتش سوزیها در نقاط مختلف جنگل های مریوان ادامه دارد .
عکس: فاطمه بهبودی
1393









منبع : خبرگزاری فارس