ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

مرگ یک پلنگ ایرانی در فارس + عکس

کد خبر: ۵۱۹۹۴۶۲


تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴




مرگ یک پلنگ ایرانی در فارس + عکس

این پلنگ بالغ احتمالا بر اثر سقوط در یک آب انبار خفه شده است اما اطلاعات دقیقی از علت مرگ این گونه ارزشمند در دست نیست.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از عصر ایران ،پس از کشتار بیرحمانه یک پلنگ در بردسیر کرمان، مرگ پلنگی دیگر در کازرون بر اثر برخورد با خوروهای عبوری، مرگ یک پلنگ در ارتفاعات پشتکوه فارس بوسیله طعمه مسموم و کشتار یک پلنگ در شهرستان ایوان در استان ایلام و مرگ پلنگی دیگر در تربت جام، کشف لاشه یک پلنگ در شهرستان سرخس و مرگ یک توله پلنگ در ارتفاعات فیروزکوه، این هشمین پلنگی است که از ابتدای سال جاری به دلایل گوناگون در نقاط مختلف کشور ازبین رفته است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران بر اساس اطلاعات دریافتی متاسفانه یک پلنگ ایرانی در بخش صحرای باغ از توابع شهرستان لارستان فارس از بین رفته است.

مرگ یک پلنگ ایرانی در فارس
این پلنگ بالغ احتمالا بر اثر سقوط در یک آب انبار خفه شده است اما اطلاعات دقیقی از علت مرگ این گونه ارزشمند در دست نیست.

به دنبال گزارش یکی از مردم منطقه، لاشه این پلنگ رو گذشته (یکشنبه ۹۴/۲/۲۱) با حضور نیروهای یگان محیط زیست لارستان و افراد محلی از درون آب انبار بیرون کشیده شده است.

مرگ یک پلنگ ایرانی در فارس
تاکنون اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس در خصوص این حادثه اظهار نظری نکرده و جزئیاتی بیشتری در این خصوص در دست نیست.

انتهای پیام/
منبع: عصر ایران

منبع : باشگاه خبرنگاران

آزادی ببر سفید از گمرک فرودگاه امام خمینی

کد خبر: ۵۱۹۹۵۳۷

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶

تکلیف ببر اسیر مشخص شد؛

آزادی ببر سفید از گمرک فرودگاه امام خمینی

ببر آلمانی پس از ٥ روز اسیری در انبار گمرک فرودگاه امام خمینی بالاخره آزاد شد.
آزادی ببر سفید از گمرک فرودگاه امام خمینیبه گزارش خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران ، امیرحسین داداشی رئیس اداره هماهنگی و سازماندهی امور مناطق در خصوص اسارت ببر آلمانی اظهار کرد: با توجه به موافقت سازمان محیط زیست با وارد کردن این ببر و ضرورت دریافت مجوز از سازمان دام‌پزشکی توسط باغ وحش ارم، پس از وارد شدن این ببر به کشور به مشکل برخوردیم. 

وی ادامه داد: باغ وحش ارم باید قبل از وارد کردن ببر اقدام به دریافت مجوز می‌کرد که البته با پیگیری‌های لازم و موافقت دام پزشکی کل مشکل حل شد. 

و این ببر در تاریخ ١٣٩٤/٠٢/٢١ از انبار گمرک فرودگاه امام خمینی خارج شد و در حال حاضر در دام پزشکی پارک ارم در قرنطینه بسر می برد. 

داداشی افزود: پس از انجام آزمایش‌های لازم در صورت سلامت این ببر از حالت قرنطینه خارج خواهد شد. 

انتهای پیام/


منبع : باشگاه خبرنگاران

بومی سازی ماشین همودیالیز در کشور

بومی سازی ماشین همودیالیز در کشور

» سرویس: علمی و فناوری - علم و فناوری ایران

متخصصان یک شرکت عضو کنسرسیوم دیالیز ایران موفق به بومی سازی ماشین RO (همودیالیز) در کشور شدند.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، نخستین ماشین RO بومی سازی شده در نمایشگاه ایران هلث که هفته آینده در تهران برگزار می شود به نمایش خواهد گذاشت.

مهم ترین نقش کلیه دفع سموم از بدن است و در صورتیکه فردی کلیه هایش از کار بیافتد باید یا پیوند کلیه انجام دهد و یا از روش همودیالیز استفاده کند. همودیالیز خونی یک روش جایگزین کلیه برای افرادی است که به مرحله پایانی بیماری کلیوی می رسند. در این روش، بیمار در هفته سه روز به بخش دیالیز مراجعه می کند تا با استفاده از دستگاه و تجهیزات دیالیز سموم باقی مانده در بدنش را از طریق تصفیه خون از بدنش بیرون بکشند. در همین راستا و با توجه به افزایش شمار و نیاز بیماران کلیوی در کشور، شرکت‌های عضو کنسرسیوم دیالیز ایران با بومی سازی جدیدترین فناوری‌های روز دنیا و با بهره گیری از دانش و توانایی های متخصصان ایرانی تلاش می‌کنند این نیاز پزشکی را در کشور برآورده کنند.

در همین زمینه، صافی های دیالیز تولیده شده توسط یکی از شرکتهای عضو کنسرسیوم در سال ١٣٩٣ به حدی رسید که کشور را خودکفا کرد و حتی صادرات این محصول به کشورهای منطقه نیز آغاز شده است.

یکی دیگر از شرکت های عضو کنسرسیوم هم آموزش پرستاران و سرپرستاران دیالیز و نیز راه اندازی، استانداردسازی، توسعه و تجهیز کلینیک های دیالیز را به نحوی نوآورانه دنبال می کند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران  ایسنا

رفع خوردگی پل‌ها و تجهیزات نفتی با نانوحامل‌ها از سوی محققان ایرانی

رفع خوردگی پل‌ها و تجهیزات نفتی با نانوحامل‌ها از سوی محققان ایرانی

» سرویس: علمی و فناوری - علم و فناوری ایران

محققان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، نانوحامل‌های پلیمری را طراحی کرده‌اند که قادر است مواد بازدارنده‌ خوردگی را به سطوح فلزی حمل کرده و با رهاسازی کنترل شده‌ محتویات خود، مشکلات خوردگی این سطوح را رفع کند. نتایج این تحقیقات در طراحی پل‌ها، دکل‌ها و تجهیزات مورد استفاده در صنعت نفت و صنعت دریایی و نیز صنعت خودروسازی قابل استفاده خواهد بود.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، در سال‌های اخیر استفاده از پوشش‌های بازدارنده‌ خوردگی که می‌توانند عملکرد حفاظتی خود را بازسازی و ترمیم نمایند، گسترش یافته و توجه محققان بسیاری را به این حوزه جلب کرده است. پوشش‌های پلیمری گروهی از مواد هستند که برای محافظت از پیدایش خوردگی در فلزات به کار می‌روند.

دکتر سحر امیری، مجری این طرح، با اشاره به اینکه هدف این پروژه ساخت پوشش‌های نانوکامپوزیتی ضدخوردگی با خاصیت خود اصلاح شونده بود، افزود: «بدین منظور طراحی و ساخت نانوحامل‌های حاوی مواد بازدارنده‌ خوردگی ‌به منظور رساندن مؤثر و کنترل شده‌ این مواد به سطح پوشش‌های پلیمری مد نظر قرار گرفت.»

به گفته‌ این محقق، در صورت بروز خوردگی در سطح، مواد بازدارنده‌ خوردگی، به صورت کنترل شده از درون نانوحامل آزاد شده و موجب ترمیم سطوح خورده شده می‌شود. در نتیجه می‌توان مشکل خوردگی در پایه‌های پل‌ها، دکل‌های نفتی و همچنین قطعات فلزی ماشین‌ها را به سادگی کنترل و رفع نمود.

وی در ادامه به مقایسه‌ استفاده از این نانوحامل با کاربرد مواد بازدارنده‌ خالص پرداخت و عنوان کرد: «بازدارنده‌ خوردگی کپسولی شده مزایای متعددی نسبت به بازدارنده در حالت آزاد دارد از جمله اینکه کمپلکس به کار رفته در ساخت این نانوحامل خیلی متراکم است و توقع می‌‏رود به راحتی با پوشش پلیمری اتصال عرضی تشکیل دهد. از طرفی پس از ایجاد اتصال، بازدارنده به سختی و آهستگی از درون نانوحامل آزاد شده و در نتیجه اثرات آن به مدت طولانی حفظ خواهد شد.»

این نانوحامل با استفاده از روش‌های دستگاهی TEM و SEM بررسی شده و ابعاد نانومتری کپسول‌های حاوی بازدارنده خوردگی به تأیید رسیده است.

دکتر سحر امیری- عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات- و دکتر اعظم رحیمی- عضو هیأت علمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران- در انجام این طرح همکاری داشته‌اند. نتایج این تحقیقات در مجله‌ Journal of Polymer Research ( جلد ٢٢، شماره ٥، سال ٢٠١٥، صفحات ١-٦٦ تا ٩-٦٦) به چاپ رسیده است.

انتهای پیام


منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران  ایسنا

کسب مدال فیلدز توسط میرزا خانی، جامعه ریاضی جهان را مشعوف کرد

برنده مدال فیلدز ٢٠١٠:

کسب مدال فیلدز توسط میرزا خانی، جامعه ریاضی جهان را مشعوف کرد

» سرویس: علمی و فناوری - پژوهشی

برنده مدال فیلدز ٢٠١٠ کسب مدال فیلدز توسط مریم میرزاخانی به عنوان نخستین ریاضیدان زن جهان را مایه افتخار جامعه ریاضی جهان خواند.

به گزارش ایسنا، پرفسور سدریک ویلانی، استاد دانشگاه لیون فرانسه و برنده مدال فیلدز ٢٠١٠ که به دعوت پژوهشگاه دانش های بنیادی و با کمک دکتر مریم میرزاخانی، برنده ایرانی مدال فیلدز - نوبل ریاضی - به ایران آمده روز دوشنبه میهمان دانشگاه صنعتی شریف بود.

وی در سالن جابربن حیان و در جمع اساتید و دانشجویان مشتاق سخنرانی خود را که در خصوص معادلات سیارات و پایداری بود ارایه کرد.

در این جلسه سخنرانی که با استقبال چشمگیر دانشجویان همراه بود به مبحث اهمیت ریاضیات چه از نظر کاربردی و چه از نظر هنری پرداخته شد.

در پایان سخنرانی، سدریک ویلانی پاسخگوی سوالات عمومی و تخصصی دانشجویان بود.

برنده مدال فیلدز در حاشیه این جلسه در گفت‌و‌گویی اشتیاق دانشجویان شرکت کننده در این نشست را که طی آن سالن جابربن حیان دانشگاه به طور کامل پر شده و برخی ایستاده به سخنرانی وی گوش می‌کردند و سئوالات فراوانی را از وی مطرح کردند بسیار جالب توجه توصیف کرد و گفت: در این سالن امروز شاهد دانشجویان مشتاق بسیاری بودم که می‌خواستند بدانند چگونه ریاضیات می‌تواند به شناخت آنها از جهان کمک کند و در هر کشوری جوانان، آینده کشور را نشان می‌دهند و من امروز بخشی از آینده ایران را دیدم.

وی تصریح کرد: به عنوان یک دانشمند می‌گویم که گسترش ارتباطات علمی می‌تواند هماهنگی بیشتری میان مردم جهان ایجاد کند و من بسیار علاقه مند هستم که در مسیر گسترش ارتباطات میان ملتها کمک کنم. امیدوارم چنین ارتباطاتی برای بهبود روابط دیپلماتیک کشورها نیز مفید واقع شود.

دکتر ویلانی در ادامه خاطرنشان کرد: ایران برای مدت‌های بسیار طولانی مخزن هوش و فرهنگ پیشرفته بوده است اما امروزه تنها داشتن منابع انسانی قدرتمند شرط موفقیت نیست بلکه ایران باید در توسعه دانشگاهها و مراکز علمی خود نیز بکوشد تا در سطح جهانی بهتر بتوانند رقابت کنند.

وی با تاکید بر جایگاه دانشمندان ایرانی در دنیا گفت: کل جامعه ریاضی بسیار مشعوف شدند که مریم میرزاخانی موفق شد در بالاترین سطوح علمی قرار گیرد. در درجه اول به خاطر آنکه وی یک ریاضیدان برجسته است ضمن آنکه اولین زنی است که توانسته در سطح جایزه فیلدز مطرح شود و همچنین به دلیل آنکه شخصیت بسیار مهربان و حساسی دارد و همواره تلاش می‌کند تا به دیگران کمک کند. علاوه بر این مریم میرزا خانی توانست هوشمندی ایرانیان را بیش از پیش در میان دانشمندان به نمایش بگذارد.

ویلانی درباره آنچه به دانشجویان کمک می‌کند تا در مسیر کسب جایزه فیلدز یا انجام کارهای بزرگ در ریاضیات حرکت کنند گفت: هر چند بخشی از این مسیر به شانس بستگی دارد اما دانشجویان باید در یک زمینه خاص تا حد ممکن توانمند شوند و در آن حوزه با کنجکاوی وقایع را دنبال کنند تا فرصت مناسب پیش آمده و آنها بتوانند از این فرصت به موقع استفاده کنند.

همچنین ارتباط با دیگر دانشمندان و حضور در رخ دادهای علمی نیز نقش به سزایی در پیشرفت‌های علمی دارد.

بنا بر این گزارش، سدریک ویلانی در ادامه در دفتر رئیس دانشگاه حاضر شد و با دکتر فتوحی - رییس - و برخی دیگر از اساتید دانشگاه شریف دیداری دوستانه داشت.

در جلسه دیدار مسئولین دانشگاه با دکتر ویلانی، تبادل دانشجو و استاد به عنوان یکی از مهمترین زمینه های همکاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر ویلانی تاکید زیادی بر ارتباطات شخصی اساتید داشت و در این خصوص افزود: برگزاری همایشها و کنفرانس های بین المللی راه مناسبی است که در کنار توافقات و امضای تفاهم نامه های بین دانشگاهی به تسهیل روابط بین دانشمندان و اساتید کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اصرار بر تولید مقالات بی شمار علمی امری نابجاست و مهمتر از تعداد مقالات، کیفیت آنهاست.

ویلانی گفت: بسیاری از ریاضی دانان بزرگ تنها با انتشار یک مقاله به شهرت رسیده اند و بسیاری از آنها تعداد مقالات بسیار کمی دارند.

گفتنی است؛ سفر دکتر ویلانی با کمک دکتر مریم میرزاخانی انجام شد و دکتر ویلانی و مسئولین دانشگاه در غیاب وی از او تشکر کردند.

انتهای پیام


منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران  ایسنا