ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

گردشگران باعث آتش سوزی جنگل های ده برآفتاب یاسوج شدند

کد خبر: 82150087 (5445785) | تاریخ خبر: 25/04/1395 | ساعت: 20:1|

 

گردشگران باعث آتش سوزی جنگل های ده برآفتاب یاسوج شدند

یاسوج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد از مهار آتش سوزی جنگل و مراتع روستای ده برآفتاب شهرستان بویراحمدخبر داد و گفت: بی توجهی گردشگران علت بروز این حادثه بوده است.

سید اسدالله هاشمی عصر جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی در حواشی جاده یاسوج- سی سخت در نزدیگی روستای ده برآفتاب به عنوان بخشی از منطقه حفاظت شده دنای شرقی رخ داد.
وی با بیان اینکه آتش سوزی به مراتع و درختان بلوط خسارت های وارد کرده است،گفت: وسعت مراتع و جنگل آسیب دیده از آتش سوزی پس از برآورد اعلام خواهد شد.
هاشمی به اهمیت منابع جنگلی و مرتعی، محیط زیست سالم وپایدار اشاره کرد و افزود: مردم و گردشگران باید بیش از پیش در زمینه حفظ مواهب طبیعی همکاری و مراقبت کنند.
وی اظهار کرد: این آتش سوزی در این منطقه بکر و حفاظت شده با همکاری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری و مردم مهار شد.
منطقه ده برآفتاب در30کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد و در دوهفته گذشته این سومین بار است که طبیعت زیبای این منطقه دچار حریق می شود.
هفته گذشته در چهار آتش سوزی از سوی گردشگران 30 هکتار از جنگل ها و مراتع کهگیلویه وبویراحمد دچار حریق شد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: در سال جاری 527هکتار از مراتع کهگیلویه وبویراحمد دچارآتش سوزی شده است.
محمد رحیم برزمند کهگیلویه بویراحمد با اشاره به وجود یک میلیون و 200هزار هکتارجنگل و مرتع در این استان از گردشگران خواست نکات ایمنی در روشن کردن آتش را رعایت کنند.
6162 /1596

انتهای پیام /*

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد