ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ساخت و سازها با تخریب محیط زیست همراه است

کد خبر: 82154213 (5451780) | تاریخ خبر: 28/04/1395 | ساعت: 17:8|

ساخت و سازها با تخریب محیط زیست همراه است

تهران- ایرنا- رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران گفت: هرجا ساخت و سازی صورت گرفت محیط زیست نیز تخریب شد، در حاشیه دریاها، مزارع، کوهها و حتی ارتفاعات اطراف تهران نیز شاهد ساخت و ساز و به تبع آن تخریب محیط زیست هستیم.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مهدی موذن روز دوشنبه در همایش ملی محیط زیست با رویکرد مدیریت یکپارچه و فراگیر ایمنی بهداشت و محیط زیست HSE افزود: تخریب محیط زیست و ازبین رفتن منابع زیستی امروزه گریبانگیر محیط زیست شده است.
وی اظهار کرد: امروزه بخش های زیادی از کشور با کمبود آب مواجه است، هزاران روستا در استان سیستان و بلوچستان با تانکر آبرسانی می شوند.
وی افزود: شاهد از بین رفتن جنگل ها و مراتع در کشور هستیم ، سرانه جنگل در دنیا 6 هزار متر مربع است در حالی که در ایران این سرانه حدود 700 متر مربع است، سرانه بیابان 2 هزار متر مربع و در ایران چهار و 300 متر مربع است.
به گفته وی، در 3 تا 4 دهه گذشته حدود 240 میلیون هکتار از جنگل های کشور را از دست داده ایم که حتی با درختکاری نیز این حجم جبران نمی شود.
موذن تاکید کرد: باید منابع را حفظ کنیم، امروزه ارزش یک لیتر آب برابر است با یک لیتر بنزین، بنابراین حفاظت از آنها را باید سرلوحه تمام کارهای خود قرار دهیم.
وی گفت: گزارش ها حاکی از آن است که حدود 600 ساخت و ساز در مسیر روستای ناهارخوران در استان گلستان رخ داده است که هر قدر هم سازندگان آن جریمه شوند دیگر طبیعت آن بخش به حالت اول خود بر نمی گردد بنابراین ارزش به خطر انداختن سلامت مردم را نخواهد داشت.
*** مرجع مشخصی برای مقوله ایمنی بهداشت و محیط زیست وجود ندارد
همچنین محمد شاه پسند دبیر اجرایی همایش ملی محیط زیست گفت: با توجه به اینکه مقوله ایمنی، بهداشت و محیط زیست ( HSE ) در کشور متولیان مختلفی دارد اما تاکنون سازمان یا مرجعی ایجاد نشده که بتواند تمام اطلاعات این بخش را به صورت فراگیر گردآوری کند و در صورت نیاز در اختیار سازمان ها قرار دهد.
وی افزود: تاکنون سازمان ها و بخش های مختلف اسناد HSE مختلفی ارائه کرده اند اما مساله تاثیر آنها در روند اجرایی امور است.
وی اظهار کرد: بر این اساس یکی از اهداف این همایش مشخص شدن تاثیر این اسناد در زمینه بهداشت و ایمنی است تا از موازی کاری جلوگیری شود.
شاه پسند به هدف دیگر این همایش اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سازمان های مختلفی تاکنون اسناد HSE متفاوتی ارائه و پژوهش های زیادی انجام داده اند، در نظر داشتیم تاثیر این اقدامات را در بخش محیط زیست ارزیابی کنیم.
وی ادامه داد: دبیرخانه همایش در بهمن ماه سال گذشته مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی را دریافت کرد و بیش از 80 نفر به طور مستقیم و 150 نفر به طور غیرمستقیم در این پروژه فعالیت کردند که خود این موضوع یک کارآفرینی به شمار می رود.
دبیر اجرایی همایش ملی محیط زیست به برنامه های جانبی این همایش اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه های تخصصی زیادی از جمله کارگاه پدافند غیرعامل، کارگاه ارزیابی اثر زیست محیطی، کارگاه ارزیابی استراتژیک زیست محیطی و کارگاه حقوق محیط زیست از جمله برنامه های جانبی است که فردا برگزار می شوند.
همایش ملی محیط زیست با رویکرد مدیریت یکپارچه و فراگیر HSE با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و دانشکده محیط زیست، از روز 27 تا 28 تیرماه در سازمان حفاظت محیط زیست درحال برگزاری است.
علمی 9014**2017

انتهای پیام /*

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد