ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ابتکار: متوسط دمای کشور 1.5 درجه افزایش یافته است

کد خبر: 82144687 (5438315) | تاریخ خبر: 21/04/1395 | ساعت: 15:31|

ابتکار: متوسط دمای کشور 1.5 درجه افزایش یافته است

بندرعباس- ایرنا - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متوسط دمای کشور به علت استفاده بیش از حد از سوخت فسیلی و دستکاری بشر در کره زمین ، یک و نیم درجه افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا ، معصومه ابتکار روز دوشنبه در نشست بررسی فروچاله های دشت میناب هرمزگان افزود: به دلیل مداخله بشر در روی کره زمین احتمال افزایش 2 درجه ای دما نیز وجود دارد که کشورها برای جلوگیری از این رخداد، هشت ماه گذشته در پاریس حضور یافته و تصمیم هایی اتخاذ کردند.
وی ادامه داد: از جمله این تصمیم ها کاهش استفاده از سوخت های فسیلی است که ایران نیز پذیرفته؛ درصدی را به صورت مشروط بر رفع تحریم ها و درصدی را غیر مشروط کاهش دهد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهارکرد : افزایش 2 درجه ای دمای کره زمین موجب نابودی اقتصاد ، از دست رفتن منابع آبی ، آسیب به بخش کشاورزی و سایر بخش ها خواهد شد.
ابتکار یادآورشد: موضوع دوم در این کنفوانسیون ، سازگاری کشورها در برابر این تغییرات است که بخشی از سیاست های اقتصادی در این راستا می باشد تا کشور بتواند اقتصاد ، کشاورزی ، شهرها و روستاها را در برابر این پدیده مقاوم کند و از سوی دیگر ؛ ایران بر روی کمربند خشکسالی که گرما و تغییر اقلیم را تجربه می کند ، قرار دارد.
معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: برای مقابله با این موضوع باید راهکارهای لازم دیده و اندیشیده شود که در این راستا با سازو کار قانونی ، احداث 15 سد و بهره برداری از برخی سدهای دیگر نیز متوقف شده است.
ابتکار درخصوص مشکلات میناب نیز گفت: امکان قطع انتقال آب به صورت دفعی و یکباره وجود ندارد و باید در گذر زمان این کار انجام شود وتاکید بر این است که انتقال آب بین حوزه ای تنها به اندازه ضرورت انجام شود و با مدیریت ، منابع آبی حفاظت و احیا شود.
این مقام مسئول یادآورشد: احداث آب شیرین کن راه حلی کوتاه مدت برای مشکل حوزه دشت میناب است و باید برنامه ای بلند مدت برای این موضوع داشت.
معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: برنامه جامع برای بحران فروچاله های میناب و مدیریت منابع و احیای دشت و جلوگیری از روند مخرب و نگران کننده کنونی باید تدوین شود که بخشی از آن اصلاح الگوی مصرف خواهد بود.
ابیتکاراظهارکرد: این طرح پس از تهیه جهت تصویب و اجرا به شورای عالی آب ارائه خواهد شد تا بتوان مشکلات را در برنامه ای زمانبندی شده و دارای مولفه ای کوتاه مدت و بلند مدت رفع کرد.
رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت : مردم مطالبات خود را در قالب مطالبه های مدنی ، اجتماعی ، علمی و واقع بینانه ارائه کرده و پیگیری اجرایی شدن آنها باشند.
وی یادآورشد: یک هزار نامه از سوی مردم شهرستان میناب ارسال شد که بسیاری از آنها در حوزه وزارت نیرو است و بنده در پاسخ آن نامه ها ، به این شهرستان سفر کرده ام.
شرکت در جلسه شورای اداری استان و نشست با رئیس کل و قضات دادگستری در رابطه با مسائل محیط زیست بویژه مسایل اخیر شهادت دو محیط بان هرمزگان از دیگر برنامه های رئیس سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.
معصومه ابتکار دو هفته قبل نیز برای شرکت در مراسم تشییع پیکر دو محیط بان استان هرمزگان که در درگیری با شکارچیان غیرمجاز در ارتفاعات گنو به شهادت رسیده بودند، به هرمزگان و بندرعباس سفر کرده بود.
شهرستان میناب با 300 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.
3219/7195/6048 /1484

انتهای پیام /*

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد