ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

مهاجرت زودهنگام پرندگان به تالاب زریبار

کد خبر: 82156584 (5455160) | تاریخ خبر: 30/04/1395 | ساعت: 11:39|

مهاجرت زودهنگام پرندگان به تالاب زریبار

سنندج- ایرنا- عضو تیم پرنده نگری زریبار از مهاجرت زودهنگام انواع پرندگان مهاجر به تالاب زریبار در مریوان خبر داد و گفت: این پرندگان حدود دو ماه زودتر از موعد هر ساله به این تالاب مهاجرت کرده اند.

ناصح حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در چند روز آخر تیر شاهد حضور پرندگانی همچون دسته های خوتکا، نوک پهن، گیلانشاه و خوتکاهای ابرو سفید در زریبار هستیم که در سال های قبل خیلی دیرتر به زریبار می رسیدند.
وی اظهار کرد: این تغییرات عجیب را سازمان محیط زیست باید با انجام تحقیقات در کل زیستگاه های پرندگان پیگیری کند تا نتیجه این مهاجرت های زود هنگام مشخص شود.
عضو تیم پرنده نگری انجمن سبز چیا با بیان اینکه مهاجرت به جابجایی فصلی منظم پرندگان بین نواحی زآداوری تابستانی و نواحی زمستانی گفته می شود، ادامه داد: این مهاجرت ها معمولا به طور منظم و در زمان های معین انجام می گیرد.
وی گفت: هر ساله با رسیدن فصل پاییز پرندگان از نواحی سردسیر با یخبندان شدن زیستگاه ها و از دسترس خارج شدن غذا و عواملی چون خشکسالی و طوفانی شدن ناگهانی هوا مجبور به مهاجرت می شوند اما تقریبا اکثر مهاجرت پرندگان منظم است.
6108/1904

انتهای پیام /*

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد