ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

مزارع جنوب تهران با فاضلاب آبیاری نمی شود

کد خبر: 82142640 (5435157) | تاریخ خبر: 20/04/1395 | ساعت: 11:10|                

مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان محیط زیست:

مزارع جنوب تهران با فاضلاب آبیاری نمی شود

تهران-ایرنا-مدیرکل دفترآب وخاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت:ازسه سال قبل با انجام یک سری اقدامات زنجیره ای و همکاری وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان آب و فاضلاب وضعیت شبکه فاضلاب جنوب تهران ساماندهی شد و دیگر مزارع این بخش از تهران با پساب ها آبیاری نمی شود.

چندی پیش رییس کمیته رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جلسه این شورا با موضوع فاضلاب پایتخت و بررسی وضعیت فاضلاب ها گفته بود محصولات زراعی جنوب تهران به دلیل آبیاری با آبهای آلوده، دارای آلودگی هستند.
محمد جواد سروش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود:موضوع فاضلاب و آبیاری مزارع جنوب تهران با این آب یک بحث قدیمی و ریشه ای است که در گذشته بسیار اسفناک بوده است.
وی اظهار کرد: 2 تا 2.5 هکتار و گاها ادعا می شد تا 4 هزار هکتار از اراضی جنوب تهران و شهرستان های اطراف آن در قالب مزارع با فاضلاب آبیاری می شد.
سروش ادامه داد: جمع آوری فاضلاب، ایجاد کانال برای آبیاری و تغییر الگوی کشت و آبیاری برخی از اقدامات انجام شده در راستای تولید محصول سالم است، همچنین وزارت جهاد کشاورزی برنامه ویژه ای برای محصولات تازه خوری تهیه کرده است که با انجام این اقدامات گزارش جدیدی مبنی بر آلوده بودن محصولات مزارع جنوب تهران ارائه نشده است.
وی افزود: در روند تولید محصول زراعی هر نهادی وظیفه مخصوص به خودش دارد، به عنوان مثال سازمان حفاظت محیط زیست وظیفه نظارت بر خروجی های فاضلاب ها و نفوذ آنها به منابع پذیرنده مانند آبهای سطحی و منابع زیر زمینی را بر عهده دارد تا استانداردهای لازم در خروجی ها رعایت شود که در این زمینه مشکلی در منطقه وجود ندارد.
مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: تامین آب با وزارت نیرو و تایید سلامت محصول تولید شده بر اساس قانون بر عهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است و اگر ادعا می شود محصول تولید شده ناسالم است وزارت بهداشت باید مساله را پیگیری کند، در واقع اگر آبی که مورد استفاده قرار می گیرد و منجر به تولید محصول ناسالم می شود وزارت بهداشت باید آنرا پیگیری کند.
علمی 9014**1440

انتهای پیام /*

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد