ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

چهارمحال وبختیاری ، سرزمین آبشارهای مینیاتوری

تسنیم گزارش می‌دهد/

چهارمحال وبختیاری ، سرزمین آبشارهای مینیاتوری

شناسه خبر: 322494 سرویس: استانها
آبشار آتشگاه

خبرگزاری تسنیم: آبشارهای مینیاتوری استان چهارمحال و بختیاری؛ مواهب خدادادی و زیبای این استان، در ایام نوروز پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرکرد، استان چهارمحال و بختیاری با هزاران آبشار کوچک و 5 آبشار بزرگ و زیبای شیخ علیخان واقع در شهرستان کوهرنگ، آتشگاه واقع در شهرستان لردگان، سبزکوه واقع در سه شهرستان بروجن، لردگان و کیار، تونل کوهرنگ واقع در شهرستان کوهرنگ و آبشار دره عشق واقع در شهرستان اردل، همه ساله گردشگران و علاقمندان زیادی را به خود جلب می کند.

آبشار مفرح و سحرانگیز آتشگاه در 190 کیلومتری شهرکرد و 40 کیلومتری شهر لردگان، در دره ای روح افزا و دلگشا به طول 2 کیلومتر در بالادست روستای کوچک آتشگاه قرار گرفته است.

این آبشار زیبا که به آبشار مینیاتوری شهرت دارد و خاطرات سرداران ایلامی را بیاد می آورد یکی از بی‌نظیرترین جاذبه های طبیعی و گردشگری ایران به شمار می‌رود.

این آبشار در دره‌‌اى تنگ و زیبا با خصوصیات بکر و طبیعى به طول سه کیلومتر قرار دارد که مسیر آن از محل چشمه تا اتصال به رودخانه خرسان را فضای سرسبز از انواع درختان و گیاهان جنگلی فراگرفته ‌است و شیب زیاد و پستی و بلندی‌های دره، آبشارهای کوچک متعددی را ایجاد کرده‌است.

رود خرسان نیز که از سرچشمه‌های اصلی رودخانه بزرگ کارون و از ارتفاعات برفگیر دنا و زاگرس مرکزی در جنوب استان اصفهان و شمال استان کهگیلویه و بویر احمد سرچشمه می‌گیرد، پس از الحاق چندین رود و چشمه دیگر در استان چهار محال و بختیاری وارد استان خوزستان می‌شود.

آبشار دره عشق در منطقه مشایخ شهرستان اردل مجاور روستای دره عشق و در فاصله 130 کیلو متری شهرکرد قرار دارد.

این آبشار با سرعت زیاد از دل کوه بیرون می جهد و بیش از یکصد متر ارتفاع دارد و در کنار این آبشار رود کارون به آرامی جاری است و در ترکیب با انارستان و شالیزارهای روستای دره عشق و دورک اناری فضای شگفت انگیزی را برای علاقمندان به طبیعت بوجود آورده است.

در اکثر فصول سال و بویژه در فصل بهار، بازدید از این آبشار، مناسب و دلنشین است.

آبشار شیخ علیخان در شهرستان کوهرنگ ـ چلگرد در نزدیکی روستایی به همین نام واقع و در 92 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.

در ورودی روستای شیخ علیخان، آب این آبشار از میان یک تنگه پر شیب جاری شده و با خود نسیم سردی را در پیش روی رهگذران و گردشگران قرار داده است.

این آبشار از بدیع ‎ترین مناظر دل‌انگیز استان چهارمحال و بختیاری محسوب می ‎شود، در سینه‌کش دره‌ای که آب سفید رنگ آبشار جاری است .

پیچش گل ‎های رنگارنگ و بوی برخی گیاهان دارویی و خوراکی جلوه‌ای از طبیعت افسونگر بام ایران را در قدم گردشگران ارزانی داشته است.

آبشار تونل کوهرنگ تونلی است که برای انتقال آب رود ماربر (آب کوهرنگ) به زاینده رود در نزدیک شهر چلگرد یا کوهرنگ در ایران ساخته شده‌است.

تونل کوهرنگ یکی از جاذبه‌های طبیعی و بسیار زیبای منطقه کوهرنگ است که به همراه دیگر جاذبه‌های منطقه کوهرنگ همچون چشمه دیمه،پیست اسکی چلگرد، روستای شگفت انگیز سرآقاسید و بسیاری از مناطق گردشگری و طبیعی کوهرنگ هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند.

آبشار این تونل و فضاهای بسیار زیبای اطراف آن مناظر بسیار زیبایی را برای هر ببننده ای ایجاد کرده است. در تمام فصول سال – حتی زمستان- به سبب نزدیکی با پیست اسکی چلگرد این مکان مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد .

راه دسترسی آسفالته، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، فضای سبز، سکوی نشیمن، دسترسی آسان به واحد اقامتی و پذیرایی، پارکینگ از امکانات منطقه است.

منطقه حفاظت شده و زیبای سبزکوه با وسعتی در حدود 62 هزار هکتار در سه شهرستان بروجن، لردگان و کیار، در فاصله 150 کیلومتری از مرکز استان و 30 کیلومتری شهر لردگان قرار دارد.

منطقه سبزکوه دارای اکوسیستم های ویژه و چشم اندازهای طبیعی، مرتعی، جنگلی و کوهستانی است.

همچنین آبشارهای پرآب و دیدنی مثل تنگ زندان و معدن، زیبایی منطقه را دوچندان کرده است.

این منطقه دارای سه نوع آب و هواست و به تبع آن جانورانی چون پلنگ، خرس قهوه ای، سنجاب بلوط های غرب ایران، کل، بز و کبک دری در این منطقه زندگی می کنند.

انتهای پیام / ب

منبع : خبرگزاری تسنیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد