ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

عکس ویدئو: کیانوش رستمی قهرمان المپیک ریو شد


شنبه 23 مرداد 1395 - 07:01
PressTv User
کیانوش رستمی اولین مدال طلای کاروان ایران در المپیک 2016 را به دست آورد. (عکس از رویترز)

کیانوش رستمی وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم ایران با کسب مدال طلا اولین مدال کاروان ایران در المپیک 2016 ریودوژانیرو را به دست آورد.

رستمی در حرکت یک ضرب با بالای سر بردن وزنه 179 کیلوگرمی در صدر جدول قرار گرفت.

وی سپس در حرکت دو ضرب وزنه 217 کیلوگرمی را بالای سر برد تا مدال طلای وی مسجل شود.

رستمی 25 ساله که در رقابت‌های المپیک لندن 2012 مدال برنز گرفته بود، با مجموع 396 کیلوگرم رکورد مجموع خود را یک کیلوگرم افزایش داد. پس از رستمی تیان تائو از چین با مجموع 395 کیلوگرم و گابریل سینکرایان از رومانی با مجموع 390 کیلوگرم در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

وزنه بردار ایران علاوه بر کسب مدال خوش رنگ المپیک 2016، رکورد 215 کیلوگرمی پیروس دیماس یونانی در حرکت دو ضرب را که در المپیک سیدنی زده شده بود، 2 کیلوگرم ارتقاء داد.

رستمی همچنین رکورد مجموع آندری ریباکو بلاروس را نیز 2 کیلوگرم افزایش داد تا ضمن ثبت دو رکورد تاریخی در این دسته، اولین مدال آور کاروان ایران در رقابت‌های ریو لقب گیرد.

رستمی پس از کسب مدال طلای المپیک ریو، گفت: «خدا را شکر می‌کنم که توانستم با شکستن رکورد جهان و المپیک مدال طلا را کسب کنم. من در چند ماه گذشته به تنهایی تمرین کردم تا برای المپیک آماده شوم و از این بابت خدا را شکر می کنم که کمک کرد به هدفم برسم.»

وی با اشاره به حضور تماشاگران ایرانی در سالن مسابقات افزود: «مردم ایران نشان دادند هنوز به وطن خود عرق دارند و عاشقانه نمایندگان ورزش کشورشان را تشویق می‌کنند. اگر غیر از این بود و این حمایت‌ها را نداشتم، نمی‌توانستم مدال طلا را بگیرم.»

منبع : پرس تی وی


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد