ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

دستگیری چهار شکارچی غیرمجاز در خداآفرین

کد خبر: 82137349 (5428240) | تاریخ خبر: 14/04/1395 |

دستگیری چهار شکارچی غیرمجاز در خداآفرین

تبریز- ایرنا- رئیس دادگستری خداآفرین گفت: چهار شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده ارسباران با تلاش محیط بانان و با همکاری عوامل هنگ مرزی خداآفرین دستگیر شدند.

پرویز پوراحمد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روز گذشته با گزارش محیط بانان حکم دستگیری چهار شکارچی غیرمجاز صادر و با تلاش محیط بانان و عوامل هنگ مرزی این افراد دستگیر شدند .
وی با بیان اینکه همه این شکارچیان بومی هستند، گفت: یک نفر آنان نیز دارای سابقه کیفری در شکار غیرمجاز است که اقدام به شکار یک قلاده خرس قهوه ای، یک راس کل وحشی و نیز یک قطعه پرنده حواصیل کرده است .
پوراحمد ارزش ریالی حیوانات شکار شده را 700 میلیون ریال اعلام کرد و افزود : با شکارچیان غیرمجاز دستگیر شده مطابق قانون برخورد می شود .
وی ادامه داد: از این شکارچیان غیرمجاز تعداد سه قبضه اسلحه شکاری، ادوات و مهمات دست ساز و نیز دو عدد دوربین شکاری کشف شده است .
پوراحمد گفت : با توجه به شهادت سه محیط بان کشورمان تدابیر لازم جهت حفاظت از مناطق حفاظت شده شهرستان انجام شده و با هرگونه شکار غیر مجاز به شدت برخورد می شود .
وی این مورد را اولین شکار غیرمجاز در سال جاری عنوان کرد و به مردم توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه شکار غیر مجاز به محیط بانان و عوامل هنگ مرزی گزارش کنند.
شهرستان خداآفرین در 210 کیلومتری شمال شرق تبریز با مساحت یک هزار و 525 کیلومتر مربع بیش از 90 درصد پوشش منابع طبیعی، جنگلی و مناطق حفاظت شده دارد که 60هزار هکتار از مناطق حفاظت شده ارسباران نیز در محدوده خداآفرین می باشد.
این جنگل ها با داشتن گونه های مختلف و نادر گیاهی و حیوانی مورد طمع سودجویان و شکارچیان غیر مجاز قرار می گیرد.
7468/6132/518/1772

انتهای پیام /*

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد