ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

دشت 'بیلو' مریوان به منطقه شکار ممنوع تبدیل شد

کد خبر: 82142982 (5435980) | تاریخ خبر: 20/04/1395

دشت 'بیلو' مریوان به منطقه شکار ممنوع تبدیل شد

سنندج- ایرنا- مسئول روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست کردستان گفت: طبق اعلام این سازمان، دشت بیلو مریوان به منطقه شکار ممنوع ارتقا یافته و هر گونه شکار و صیادی در آن ممنوع شده است.

محمد حق مرادی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دشت به مساحت بیش از 40 هکتار به سبب وجود درختان بلوط کهن سال، لانه سازی هزاران قطعه لک لک مهاجر و وجود تنوع زیستی مناسب که زیستگاه گونه های زیادی از پرندگان و سایر حیوانات است از سوی سازمان حفاظت محیط زیست منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.
وی اضافه کرد: با ارتقای این منطقه به منطقه شکار ممنوع، هر گونه عملیات شکار و صیادی در این منطقه ممنوع بوده و حمل انواع سلاح های سرد و گرم در این منطقه جرم محسوب می شود.
وی اظهار کرد: قوانین و مقررات محیط زیستی خاصی بر مناطق شکار ممنوع حاکم است و در یک دوره چند ساله اگر جمعیت و تنوع گونه های آن بهبود یابد، می تواند به عنوان منطقه حفاظت شده ارتقاء پیدا کند.
حق مرادی افزود: در زیستگاه هایی با ویژگی های بارز که جمعیت جانوری آنها به دلیل شکار بی رویه رو به کاهش و نیازمند حمایت باشد، برای مدت سه تا پنج ساله منطقه شکار ممنوع اعلام می شود.
او اظهار کرد: چنانچه جمعیت جانوری منطقه شکار ممنوع در این دوره چند ساله ترمیم شود، می توان آن را با توجه به سایر معیارها، به عنوان یکی از مناطق حفاظت شده تعیین گردد.
وی راهکار تعیین مناطق شکار ممنوع را می توان پشتوانه ای برای حفاظت از ذخایر طبیعی کشور و نوع آزمون برای بررسی قابلیت های مناطق، برای پیوستن به مجموعه مناطق حفاظت شده عنوان کرد.
در استان کردستان علاوه بر منطقه شکار ممنوع بیلو، پنج منطقه شکار ممنوع در شهرستان های بیجار، دیواندره و مریوان وجود دارد.
منطقه شکار ممنوع بیلو مریوان در نزدیکی روستایی به همین نام و در 15 کیلومتری این شهر واقع شده است.
3020/1904

انتهای پیام /*

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد