ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

کامفیروز ____ تخریب بهشت گمشده در کامفیروز فارس

نگاه شما: تخریب بهشت گمشده

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.

کد خبر: ۳۹۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰ - 19 April 2014

یک مخاطب تابناک در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

تصاویر ارسالی مربوط به بهشت گمشده در کامفیروز فارس است که می توانست یکی از زیباترین و درآمد زاترین نقاط طبیعی توریستی خاور میانه باشد.

برای دیدن زیباترین نقاط بهشت گمشده باید ساعتی از میان تنگه ای زیبا که در زیر انبوه درختانش آبی زلال جاریست ، پیاده روی کرد.

بعد از عبوری نسبتا سخت از آبشار بزرگ بهشت گمشده به چشمه ای می رسید که روزی قلب بهشت نامیده می شد و سالهاست که مخزن بزرگ سیمانی ساخته شده و دو لوله بزرگ آب در تمام مسیر  دیده می شود که آب را به روستاهای پایین دست منتقل می کند.

گفتنی است که این منطقه در نزدیکی سد دورود زن ، بزرگترین سد فارس  واقع شده است !

با کمی هزینه بیشتر امکان انتقال آب از سد درود زن وجود داشت و یا حداقل در طرح انتقال آب می توانستند زیبایی این مکان کم نظیر را از بین نبرند.

بعد از قلب بهشت به حوضچه ای با عمق کمتر از 10 متر می رسید که به دلیل زلالی آب تا کف آن پیداست و به دروازه بهشت معروف است. متاسفانه این مکان زیبا  و منحصر بفرد به استخر و حمام عمومی به خصوص در فصل تابستان تبدیل می شود......

بعد از دروازه بهشت زیباترین قسمت بهشت گمشده قرار دارد که به دلیل خشکسالی و استفاده از آب آن در بالادست ، کم آب شده و زیبایی خود را از دست داده است. این مکان  در سالهای دور بسیار رویای و غیر قابل تصور بود.......

این منطقه حفاظت شده است اما ماموری برای جلوگیری از تخریب توسط گردشگران وجود ندارد....!

 یادگاری نویسی ، ریختن زباله ، شکستن درختان ، روشن کردن آتش ، شستن ظرف و لباس و .... که کاملا تکراری است و در فرهنگ برخی عادی شده است.

در پایین بهشت گمشده جای زیادی برای استراحت و ... وجود دارد و باید محدودیت در قسمت اصلی بهشت گمشده برای جلوگیری از تخریب بیشتر اعمال شود و صرفا برای بازدید باشد.

امیدوارم آیندگان هم بتوانند باقی مانده بهشت گمشده و سایر طبیعت ایران را از نزدیک ببینند.

اگر بهشت گمشده جایگاه واقعی خود را داشت ، درآمد حاصل از طبیعت گردان خارجی می توانست کل منطقه زیبا و پربارش کامفیروز را متحول کند......

منبع :  تابناک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد