ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

دریاچه ارواح نوشهر | دریاچه ای غرق در وهم و سکوت

 سفر کجا برم؟


دریاچه ارواح نوشهر | دریاچه ای غرق در وهم و سکوت



دریاچه ارواح نوشهر | دریاچه ای غرق در وهم و سکوت

دریاچه ارواح نوشهر، با درختان شکسته ی ایستاده در آب، از لا به لای مه و شاخ و برگ انبوه جنگل، آنچنان منظره ترسناک و وهم آلودی را رقم زده است که پاهایتان به هنگام نزدیک شدن به آن سست خواهد شد.
دریاچه ای با درختان تیز و کشنده ای که سر از آب بیرون آوره اند، ابرهایی که مانند مردابی سپید رنگ بر روی آب می لغزند و آماده پایین کشیدنتان در آب هستند، در کنار صدای حیوانات، همه و همه، تماشای غروب در این منطقه را به یکی از ترسناک ترین تجارب زندگی شما تبدیل خواهد کرد. بنابراین باید بدانید که داستان واقعی بازدید از این منطقه نه در بدو ورود بلکه از زمان تاریکی هوا آغاز می شود.

دریاچه ارواح

کابوسی از جنس تاریکی و مرگ

با فرا رسیدن شب، تابیدن نور مهتاب بر تن دریاچه و رقصیدن سایه درختان بر سطح آب، باور خواهید کرد که هرآنچه درباره دریاچه ارواح گفته اند، حقیقت دارد. درست همین زمان است که رفتن به نزدیکی آب ترسناک می شود و ترجیح می دهید در کنار دوستان و در منطقه نور آتش باقی بمانید. با رسیدن صبج اما، تمام سایه ها و درختان خوفناک شب قبل جایشان را به منظره ای شبیه به تراژدی بعد از جنگ می دهد. درختانی که شکسته، نیمه جان و یا سبز و استوار در میان آب خودنمایی می کنند با پس زمینه ای از جنگل و آسمان آبی که به سوژه ای بی نظیر برای عکاسی تبدیل شده اند.
منظره ی بی نظیر این منطقه و بکر بودن جنگل های اطراف آن، همگی باعث شده اند تا دریاچه ارواح نوشهر یا دریاچه ممرز، در فهرست میراث ملی طبیعی ثبت شود.
دریاچه ارواح ۷۰۰ متر طول و ۳۰۰ متر عرض دارد و باید توجه کرد که به هیچ عنوان برای شنا و یا قایق سواری مناسب نیست. در عوض می توانید از عکاسی، کمپینگ و جنگل نوردی در این منطقه لذت ببرید.

دریاچه ارواح مازندران

دریاچه ارواح 01

اقامت

بسیاری از افرادی که راهی دریاچه ممرز یا همان دریاچه ارواح می شوند، لوازم مورد نیاز برای کمپینگ را همراه خود دارند، اما در صورتی که شب مانی در کنار دریاچه و ماندن در جنگل انتخاب شما نیست، می توانید به شهر نوشهر بازگردید و یا خانه های روستایی اطراف را برای یک شب اجاره کنید. البته پیشنهاد ما برای شما، چک کردن   اقامتگاه های نوشهر  برای رزرو آنلاین از طریق سایت اتاقک است.

دریاچه ممرز

مسیر دریاچه ارواح نوشهر

برای رسیدن به دریاچه ارواح باید راهی استان مازندران و شهرستان نوشهر شوید. درست در کیلومتر ۱۲ جاده نوشهر و پس از عبور از جاده ونوش، جاده فرعی روستای چلندر و صلاح الدین کلای سفلی قرار دارد که باید وارد آن شوید. توجه کنید که مسیر دسترسی دریاچه به صورتی است که تنها خودروهای آفرود می توانند آن را بپیمایند. پس از عبور از روستاها به محیط بانی منطقه خواهید رسید و کاهای اداری مود نیاز شما برای ورود به منطقه انجام خواهد شد.
جاده شمالی بعد از محیط بانی را باید برای ۱۰ کیلومتر ادامه دهید تا رسیدن به تابلو دشت و بند ممرز درنهایت جاده جنگلی زیبا پیش روی شما نیز، به دریاچه ارواح نوشهر خواهد رسید.

دریاچه ممرز مازندران

منبع : خبرنامه  اتاقک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد