ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

بهار مالگه ؛ استان لرستان

 

همراهی با کوچ عشایر را تجربه کنید

 
خرم آباد - خبرگزاری مهر:
 
به گزارش خبرنگار مهر، "بهار مالگه" یا "مالگه بهاری" در فرهنگ بومی مردم لرستان به مکانی اطلاق می شود که کوچ نشینان و عشایر لرستان در کوچ بهاره در آن مکان اقدام به برپایی سیاه چادرهای خود می کنند.

سیاه چادرهایی که بوی مهربانی های عشایر را می دهد و مهمان نوازی های ایل را یادآوری می کند. کوچ بهاره همراه خود هزاران شور و نشاط دارد و شاید توقف در "بهار مالگه" آن را شورانگیزتر می سازد.

این روزها با آغاز فصل بهار لرستانیها به رسم دیرین در برخی مناطق شهر اقدام به برپایی سیاه چادرهایی برای میزبانی مسافران کرده اند، مسافرانی که می توانند با حضور در بهار مالگه همراهی با کوچ عشایر را تجربه کنند.

کوچ، همزاد مردمان این سرزمین و میهمان نوازی در نهاد آنان ریشه دوانده است. کوچ، نوای دل انگیزی است که عشایر لرستان را به مالگه بهاری فرا می خواند و بهار مالگه از دیرباز همواره در انتظار قدوم میهمانان ایل بوده است.

"مالگه بهاری" نمادی از زیبایی های زندگی عشایر است که با خود پیام مهمان نوازی، همدلی و همراهی و مهربانی دارد و این آوای خوش امسال نیز از لرستان، این سرزمین بکر زیبایی های بهشت وار بلند است و همه میهمانان را به سفره گرم خود دعوت می کند؛ برای تجربه زندگی عشایری مهمان بهار مالگه شوید.

 

منبع : خبرگزاری مهر 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد