ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

تنگی‌سر؛ در استان کردستان ، روستایی با خانه‌های پلکانی در مسیر ژاوه‌رود + تصاویر

 

گزارش توصیفی تصویری فارس
تنگی‌سر؛ روستایی با خانه‌های پلکانی در مسیر ژاوه‌رود + تصاویر

در استان کردستان روستاهایی با جذابیت‌های ویژه‌ای وجود دارد که با تبدیل شدن به روستاهای هدف گردشگری زمینه حضور گردشگران در این روستاها میسر خواهد شد.

خبرگزاری فارس: تنگی‌سر؛ روستایی با خانه‌های پلکانی در مسیر ژاوه‌رود + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، روستای تنگی‌سر در مسیر ژاوه‌رود قرار دارد که بافت پلکانی آن و ساخت خانه‌هایی با روش خشک‌چین اورامان آن را از دیگر روستاها متمایز کرده است.

روستای تنگی‌سر و روستاهای دیگر این مسیر قابلیت تبدیل شدن به روستاهای هدف گردشگری را دارند اما نبود زیرساخت‌هایی چون جاده مناسب امکان دسترسی گردشگران به این روستاها را محدود کرده است.

نظام اسلامی خدمات قابل‌توجهی به ملت ایران در قالب امکانات رفاهی در شهرها و روستاها ارائه کرده است اما از نقاطی در ایران اسلامی به عنوان مناطق محروم نام می‌برند که زیبنده نیست و با کمی همت و مسئولیت‌پذیری مسئولان، این مناطق نیز از این القاب رهایی می‌یابند.

روستاهای منطقه ژاوه‌رود و به ویژه روستاهای نیر و تنگی‌سر از ساختاری همانند ماسوله برخوردارند که زمینه تبدیل آنها به روستاهای هدف گردشگری وجود دارد تا حضور گردشگران در این مناطق بکر و زیبا فراهم شود.

روستاهای این منطقه به صورت پلکانی است به گونه‌ای که پشت‌بام خانه پایینی حیاط خانه بالایی است و در دو طرف رودخانه‌ای واقع شده و چشم‌اندازی زیبا دارد.

عکس و گزارش: توفیق مفاخری

انتهای پیام/79001/ع40/ژ1001

 

منبع : خبرگزاری فارس 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد