ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

وجود 169 گونه جانوری در کهگیلویه و بویراحمد

معاون محیط‌ طبیعی محیط زیست کهگلویه و بویراحمد عنوان کرد
وجود 169 گونه جانوری در کهگیلویه و بویراحمد/‌ یاسوج موزه حیات وحش ندارد‌

معاون محیط طبیعی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت احداث موزه حیات وحش در یاسوج گفت: پروِژه احداث موزه حیات وحش یاسوج به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده است.

خبرگزاری فارس: وجود 169 گونه جانوری در کهگیلویه و بویراحمد/‌ یاسوج موزه حیات وحش ندارد‌

محمد‌رضا خدارحمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به وجود گونه‌های متفاوت جانوری و گیاهی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بیش از 1200 گونه گیاهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

معاون محیط طبیعی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد:  حیات وحش کهگیلویه و بویراحمد با وجود 169 گونه جانوری سیمای جانوری زاگرس محسوب می‌شود.

خدارحمی در ادامه با اشاره به اهمیت وجود موزه حیات وحش و اثرات آن در جامعه ابراز داشت: با توجه به ظرفیت بالای کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ حیات وحش و گونه های جانوری احداث موزه حیات وحش ضروری به نظر می‌رسد.

 

 

معاون محیط طبیعی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در سال‌های گذشته پروژه احداث موزه حیات وحش در پارک جنگلی یاسوج آغاز و تا مرحله فونداسیون پیشرفت کرد که در ادامه روند اجرای این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده است.

وی در ادامه با بیان ضرورت احداث موزه حیات وحش در مرکز استان اظهار داشت:امیدواریم که با تخصیص اعتبارات ویژه از سوی سازمان روند اجرای این پروژه سرعت بگیرد و این خلا در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شود.

معاون محیط طبیعی کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: احداث موزه علاوه بر اینکه زمینه جذب اکوتوریسم را در مرکز استان فراهم می‌آورد عاملی برای آشنایی مردم با حیات وحش است.

خدارحمی افزود: متأسفانه امروزه برخی جوامع نگاه درستی به محیط زیست و حیات وحش ندارند و اگر در این رابطه چاره‌ای اندیشیده نشود در آینده‌ای نه چندان دور فجایع زیست محیطی پشت سر هم تکرار می‌شوند و محیط زیست انسان‌ها رو به زوال خواهد رفت.

وی عنوان داشت: مدارس و مراکز آموزشی نقش مهمی در این زمینه دارند و قطعا اگر در کتب درسی این مقوله به خوبی گنجانده شود نسل‌های آینده با اهمیت موضوع آشنا خواهند شد.

انتهای پیام/82008

 



منبع : خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد