ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

پلنگ 4 ساله در خرم‌آباد زیر گرفته شد

مدیرکل محیط زیست لرستان:
پلنگ 4 ساله در خرم‌آباد زیر گرفته شد

92/09/19

مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: بر اثر یک حادثه رانندگی یک پلنگ چهارساله در خرم‌آباد کشته شد.

خبرگزاری فارس: پلنگ 4 ساله در خرم‌آباد زیر گرفته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدحسین بازگیر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی تصادف یک قلاده پلنگ ایرانی با پژو پارس در جاده کیلومتر 25 جاده خرم‌آباد ـ سلسله (گردنه ایوان‌در) بلافاصله تیم یگان حفاظت محیط زیست سلسله برای بررسی موضوع اعزام شد.

وی افزود: متاسفانه این اتفاق 17 آذرماه رخ داد و طی آن یک فقره پلنگ ایرانی ماده حدود چهار ساله در حالی که قصد عبور از جاده مذکور به سمت منطقه حفاظت‌شده سفیدکوه خرم‌آباد را داشته با خودرو پژو پارس تصادف کرده که منجر به کشته شدن پلنگ می‌شود.

مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: این محل مابین دو منطقه حفاظت‌شده سفیدکوه خرم‌آباد و شکار و صیدممنوع گرین است که زیستگاه مناسبی برای گونه‌های نادر مثل پلنگ ایرانی است.

وی افزود: عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی در احداث و مدیریت جاده‌ها و عدم توجه به علائم تابلوهای عبور حیات وحش در منطقه متاسفانه باعث بروز این حوادث تلخ می‌شود.

مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: نکته حائز اهمیت باقی ماندن راننده در محل حادثه و مراقبت از لاشه حیوان و اطلاع‌رسانی به ماموران محیط زیست است، زیرا می‌توانست از محل بگریزد.

وی خاطرنشان کرد: لرستان زیستگاه و سنگرگاه ارزشمندی برای پلنگ ایرانی است، به شکلی که می‌توان لرستان را کانون پلنگ ایرانی نامید.

انتهای پیام/2304/غ20/پ3003



منبع : خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد