ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

از اسکی در چمن‌های سرسبز پارک فندقلو تا غرق شدن در طبیعت بی‌نظیر گردنه الماس

عیدانه فارس (3)
از اسکی در چمن‌های سرسبز پارک فندقلو تا غرق شدن در طبیعت بی‌نظیر گردنه الماس

چمن‌های سرسبز پارک فندقلو در استان اردبیل و طبیعت بی نظیر گردنه‌های حیران و الماس از جمله جاذبه‌های زیبا و طبیعی استان اردبیل است که می‌تواند لحظات خاطره‌انگیزی را برای خانواده‌ها در ایام نوروز رقم بزند.

خبرگزاری فارس: از اسکی در چمن‌های سرسبز پارک فندقلو تا غرق شدن در طبیعت بی‌نظیر گردنه الماس

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، در سومین قسمت از عیدانه خبرگزاری فارس پس از سفر به استان سرسبز گیلان به یکی دیگر از استان‌های زیبای کشورمان سفر می‌کنیم و با جذابیت‌های طبیعی آن آشنا می‌شویم تا در برنامه سفرهای نوروزی خود سری نیز به این مناطق و زیبایی‌های آن بزنیم.

پیشنهاد عیدانه خبرگزاری فارس استان زیبا و سرسبز اردبیل است که به شما پیشنهاد می‌دهیم در فصل بهار و یا تابستان ضمناً به آنجا سفر کنید و از مواهب طبیعی و خدادادی آنجا بهره ببرید.

استان اردبیل از شمال به جمهوری آذربایجان، از سمت غرب به استان آذربایجان شرقی، از شرق به استان گیلان کوه‌های تالشی و از سمت جنوب به استان زنجان محدود شده است. اردبیل، مشکین‌شهر، خلخال، پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی، نیر، نمین و شهر زیبا و گردشگری سرعین از جمله شهرهای مهم استان اردبیل به شمار می‌آید.

این استان به علت تحت تأثیر قرار گرفتن توده هواهای سیبری از روسیه و آب‌ و هوای مدیترانه‌ای در قسمت‌های مرکزی و جنوبی استان دارای آب و هوای کوهستانی و شمال استان آب و هوای گرم و جلگه‌ای دارد.

در ابتدای سفر خود به این استان سرسبز بد نیست با جاذبه‌های برتر طبیعی این استان آشنا شویم قله سبلان، جنگل فندقلو، گردنه حیران، گردنه الماس در خلخال، شیروان دره‌سی در دامنه سبلان، منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع گندمین، آبشار سردابه، چشمه‌های آب گرم سرعین و حاشیه زیبای رود مرز ارس (آراز) از جمله جاذبه‌های زیبای استان اردبیل هستند که می‌توان با سفر به استان اردبیل و رفتن به این قسمت‌ها خاطرات زیبایی را از سفر نورزی خود رد کنار خانواده رقم بزنید.

پارک جنگلی فندقلو: در فاصله 3 کیلومتری از شهر اردبیل در مسیر اردبیل - آستارا و در فاصله 10 کیلومتری از شهر نمین قرار دارد دارای اقامتگاه و پیست اسکی چمن است و یکی از تفرجگاه‌های مهم این استان است.

وجه تسمیه این پارک به دلیل رویش درختان فندق فراوانی است که در این بانک وجود دارد یکی دیگر از جذابیت‌های کم‌نظیر پارک جنگلی فندقلو شغال‌دره است که رویشگاه بی‌نظیر و حفاظت شده سوسن چلچراغ است.

از جاذبه‌های طبیعی استان اردبیل می‌توان به جاده‌های دیدنی گردن حیران و گردنه الماس اشاره کرد که از سحرانگیزترین گردنه‌های ایران هستند.

گردنه حیران: گردنه چشم‌نواز و زیبای حیران راه ارتباطی استان اردبیل به استان گیلان از طریق شهرستان مرزی آستارا است.

 

 

گردنه الماس: گردنه اسالم به خلخال در 15 کیلومتری خلخال یکی از زیباترین و سحرانگیزترین گردنه‌های کشورمان است که خلخال را به استان گیلان از طریق شهرستان اسالم مرتبط می‌کند.

استان سرسبز اردبیل را می‌توان مجموعه کاملی برای طرفداران گشت و گذار در طبیعت دانست و طرفداران قایق‌سواری، پرندگان و اسکی بازی می‌توانند این استان را هدف سفر خود قرار دهند.

اما مناطق مناسبی که برای قایق‌سواری به مسافران نوروزی پیشنهاد می‌کنیم دریاچه شورابیل، رودخانه بالیخو، دریاچه سوها و دریاچه گیلارلو است.

دریاچه شورابیل مناسب قایق‌های کلاس روئینگ، کاناپولو و کانو است.

رودخانه بالیخو داخل شهر اردبیل مسابقات روئینگ و کاناپولو، دریاچه سوها در فاصله 22 کیلومتری اردبیل- نمین به طول مناسب قایق‌سواری در آب‌های آرام، دریاچه گیلارلو مناسب قایق‌سواری روئینگ و کانو در آب‌های آرام است.

 

 

اما پیشنهاد ما به شما طرفداران پرندگان که دوست دارید آنها را در فضای باز و خارج از قفس‌های تنگ ببینید دشت مغان است.

دشت مغان در 160 کیلومتری شمال اردبیل و در منتهی‌الیه شمال شرق آذربایجان قرار دارد و از دشت‌های پست و کم ارتفاع در نزدیک شهرستان پارس‌آباد تشکیل شده است که از این دشت‌ها به منظور کشاورزی نیز استفاده می‌شود.

پیست اسکی آلوارس در فاصله 24 کیلومتری شهر سرعین در مسیر سرعین - آلوارس در ارتفاع 3200 متری قرار دارد که دارای 2 تله اسکی، تله شیر، پارکینگ و دو باب کلاس آموزش اسکی و رستوران است و طرفداران پیست اسکی روی چمن نیز می‌توانند از پیست اسکی فندقلو در فاصله 20 کیلومتری اردبیل در مسیر اردبیل - آستارا قرار دارد.

یکی دیگر از جاذبه‌های برتر طبیعی استان اردبیل دریاچه شورابیل است که وسعت آن 640 هزار مترمربع است و دارای امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی بسیاری از جمله قایق‌رانی، پیست دو و میدانی، دوچرخه‌سواری و هتل است.

وقتی نام استان اردبیل آورده می‌شود چشمه آب گرم سرعین اولین نامی است که به ذهن خطور می‌کند اما این استان چشمه‌های آب گرم دیگری نیز مانند گوز سوئی و قره گوز نیز دارد که آب این چشمه‌ها فواید درمانی فراوانی برای بیماری‌ها و مخصوصا التهاب‌های چشمی دارد

پس از گشت و گذار در طبیعت با رفتن به بازارهای سنتی این استان می‌توانید از صنایع دستی آن مانند گلیم بافی، جاجیم بافی و خوراکی‌های مخصوص این استان خریداری کنید و سفرتان را به یادماندنی تر کنید.

پس از گشت و گذار در دامان بی نظیر طبیعت استان اردبیل با رفتن به بازار این استان می‌توانید از جاجیم،گلیم و ورنی‌ها و زیورآلات ساخته شده به دست هنرمندان این استان خریداری کنید و یادگاری از این سفر خاطه انگیز را با خود به شهرتان ببرید.

انتهای پیام/


منبع : خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد