ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

یاسوج، روستای دلی‌بجک کبکیان

فارس گزارش می‌دهد
طبیعت دلی‌بجک کبکیان مغفول مانده است + تصاویر

منطقه دلی‌بجک با داشتن آب و هوای متبوع و سردسیری دارای طبیعتی بکر و خدادادی است که همچون حوزه راه و آب در این زمینه مغفول مانده است.

خبرگزاری فارس: طبیعت دلی‌بجک کبکیان مغفول مانده است + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، روستای دلی‌بجک کبکیان با وجود بی‌مهری‌های فراوان از سوی مسئولان امر همواره طبیعتی دل‌انگیز و بهاری دارد که به دلیل بی‌توجهی متولیان امر در حوزه راه و آب مغفول مانده است.

روستای دلی‌بجک کبکیان همواره مورد بی‌مهری مسئولان واقع شده و مردم منطقه انتظار دارند با آغاز سال نو و تخصیص بودجه 93 این منطقه را از گمنامی نجات دهند.

دلی‌بجک موگر بخش کبکیان شهرستان بویراحمد 51 کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد که مردم منطقه به دلیل عدم راه آسفالته مناسب در زمان رفت‌ و آمد دچار مشکل می‌شوند و در ایام بارندگی و رحمت الهی به دلیل خاکی بودن جاده ارتباطی با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

گفتنی است روستای دلی‌بجک از توابع بخش کبکیان تنها با مسافتی 16 کیلومتری تا جاده یاسوج ـ اصفهان واقع در مسیر روستای گندی‌خوری فاقد راه ارتباطی مناسب بوده که همواره با پیگیری‌های مردم منطقه در دولت‌های گذشته تاکنون هیچ پاسخی مبنی بر رفع گرفتاری و بن‌بست روستا ارائه نشده است.

مردم منطقه با وجود درد و رنج فراوان و نداشتن حداقل امکانات همواره پیرو ولایت فقیه بوده و هستند اما انتظاراتی از مسئولان نظام دارند که نیازمند توجه است.

به گفته مردم منطقه در قبل و بعد از انقلاب تاکنون در هیچ دولتی توجهی به این روستا نشده به گونه‌ای که انگار چنین روستایی وجود ندارد و مردم منطقه همچنان از نبود امکانات رنج می‌برند.

حال از مسئولان ارشد استانی اعم از استاندار، معاون عمرانی، مدیرکل راه و شهرسازی و کلیه کسانی که دستی بر آتش دارند و می‌توانند باری از رنج و درد مردم منطقه را کم کند تقاضا می‌شود تا با بازدید از این منطقه مشکلاتی را که مردم با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند باری از مشکلات آنها را برطرف سازند.

منطقه دلی‌بجک با داشتن آب و هوای متبوع و سردسیری دارای طبیعتی بکر و خدادادی است که همچون حوزه راه و آب طبیعت آن نیز مغفول و گمنام مانده است.

وجود کوه‌ها و دشت‌های زیبا و وصف‌ناپذیر در دلی‌بجک زیبایی خاصی در فصل بهار به این منطقه داده که در صورت توجه مسئولان و ایجاد زیرساخت‌ها می‌توان به نحو مطلوبی به گردشگران معرفی شود.

غلام‌محمد زارعی با تاکید بر اینکه زمینه لازم برای آبادانی روستای دلی‌بجک وجود دارد و امکان توسعه آن بسیار زیاد است، گفت: این منطقه از لحاظ طبیعت؛ بکر و دست‌ نخورده است که تمام سعی و تلاش ما بر این است تا بتوان با رایزنی مسئولان مشکلات را به صورت کارشناسی بررسی و نسبت به رفع آن اقدام کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با تایید مشکلاتی که از سوی مردم منطقه بیان شده بود، تصریح کرد: در توزیع اعتبارات 93 هم برای حوزه راه و هم آب باید اعتباراتی در نظر گرفته شود.

فتاح محمدی از وضعیت اسفناک آب آشامیدنی منطقه بسیار گلایه داشت و با ابراز تاسف گفت: باید در وهله اول امور آب و فاضلاب روستایی کار بهسازی نسبت به رعایت اصول بهداشتی آب آشامیدنی منطقه «دلی‌بجک» و «سرکوه» را انجام دهد.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فشار آب آشامیدنی منطقه بسیار ضعیف است، گفت: با توجه به اینکه آب شرب مردم منطقه از راه قنات و به صورت سنتی وارد منبع آب می‌شود و امکان بروز مشکلات بهداشتی وجود دارد باید با کار کارشناسی از جایی دیگر آب منطقه تامین شود و امور آب و فاضلاب نسبت به رعایت اصول بهداشتی آب کنونی اقدام کند.

=============

گزارش از: اسماء وفابین

=============

انتهای پیام/82011/ط40/ظ1004


منبع : خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد