ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

لیرکک چالوسی در جنوب کهگیلویه

فارس گزارش می‌دهد
طبیعت دل‌انگیز بخش مرکزی کهگیلویه مسافران را فرا می‌خواند/روستای لیرکک چالوسی در جنوب کهگیلویه

طبیعت جذاب و دیدنی مناطق روستایی بخش مرکزی کهگیلویه مسافران نوروزی را فرا می‌خواند.

خبرگزاری فارس: طبیعت دل‌انگیز بخش مرکزی کهگیلویه مسافران را فرا می‌خواند/روستای لیرکک چالوسی در جنوب کهگیلویه


به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، عطر دل‌انگیز گل‌های بهاری و شکوفه‌های زیبا نوید آمدن فصل تجدید حیات طبیعت را می‌دهد.

راز و رمز طبیعت مناطق روستایی کهگیلویه را نمی‌توان توصیف کرد؛ طبیعت در جشن بهاری این مناطق بکر آن‌چنان مسحور کننده است که خاطره سفر هر گردشگری به نقاط گردشگری کهگیلویه همواره در دل او خواهد ماند.

استقبال گردشگران نوروزی از دگرگونی طبیعت همواره در نخستین روزهای سال نو به چشم می‌خورد و طبیعت خدادادی و مناظر دیدنی باشکوه روستاهای بخش مرکزی کهگیلویه خاطرات فراموش نشدنی را در دفترچه سفرهای میهمانان نوروزی ثبت می‌کند.

طبیعت بکر و تپه‌های پوشیده از گل‌های رنگارنگ چشم‌اندازهای بسیار زیبایی را طراحی کرده است.

در ساعات پایانی سال 92 همراه با بخشدار مرکزی کهگیلویه راهی مناطق گردشگری چند روستای بخش مرکزی شدیم تا ضمن بررسی اقدامات دهیاری‌ها در استقبال از میهمانان نوروزی در این مناطق، آمادگی طبیعت برای استقبال از مسافران بهاری را به نظاره نشینیم.

دهیاران با نصب پلاکاردهای تبریک سال نو و خیر مقدم به استقبال مسافران نوروزی رفته و آماده پذیرایی از گردشگران و طبیعت دوستان هستند.

آنان که مشتاق دیدار از طبیعت خدادادی و آب‌های خروشان در کنار شالیزارهای سرسبز هستند، با سفر به روستاهای لیرکک، قلعه‌ختر و کلات از توابع بخش مرکزی کهگیلویه ضمن دیدار از این مناطق و بهره‌مندی از طبیعت دل‌انگیز از مهمان‌نوازی مردم خونگرم این روستاها برخوردار خواهند شد.

کوهستان‌ها به گلستانی پر از گل‌های وحشی رنگارنگ تبدیل شده و گل‌های زرد ، آبی و قرمز در میان چمن‌های سرسبز دشت‌ها جلوه‌ای خاص به طبیعت روستاهای کهگیلویه بخشیده است.

شرمت‌الله حسینی‌پرور با بیان اینکه مناطق روستایی از جاذبه‌های خوب گردشگری برخوردار هستند، اظهار داشت: فعالیت کشاورزی در این مناطق می‌تواند برای میهمانان دیدنی باشد.

بخشدار مرکزی کهگیلویه، مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی در روستاهای بخش مرکزی را بی‌نظیر خواند و گفت: درختان و گونه‌های مختلف گیاهی، رودخانه‌های خروشان و اماکن تاریخی در روستاهای قلعه دختر ، لیرکک و کلات همه ساله پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور است.           

قلعه تاریخی واقع در روستای قلعه‌دختر

محمد نبوی، واقع شدن روستای قلعه دختر بین دو رودخانه را از عوامل جذب گردشگران عنوان و تصریح کرد: قلعه تاریخی واقع در روستا و وجود غاری در دل کوه طبیعت دوستان را به خود جذب می‌کند.

دهیار روستای قلعه دختر از توابع بخش مرکزی کهگیلویه باغات مرکبات و شالیزارهای سرسبز را از دیگر جاذبه‌های دیدنی این روستا برشمرد و افزود: آماده استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی هستیم.

مسیر ورودی روستای لیرکک از توابع بخش مرکزی کهگیلویه

محمود دستاران با اشاره به دشت‌های سرسبز و مناطق کوهستانی روستای لیرکک، ابراز داشت: آب خروشان رودخانه معروف جن در دامنه کوه‌های پوشیده از گل و گیاه این منطقه چشم‌انداز بی‌نظیری را خلق کرده است.

دهیار روستای لیرکک خاطرنشان کرد: همه ساله در ایام نوروز مهمانان و گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور راهی این دیار می‌شوند و در دل روستای لیرکک سفر به شمال کشور را تجربه می‌کنند.

گزارش و عکس: طیبه سادات سعادتی‌نیک

انتهای پیام/82016/ذ40/ظ1004


منبع : خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد