ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

دستگیری شکارچی غیرمجاز در زنجان

دستگیری شکارچی غیرمجاز در زنجان

» سرویس: استان ها - زنجان

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان گفت: فردی به جرم شکار غیرمجاز یک قلاده پلنگ، یک قلاده خرس، یک رأس کل وحشی و یک قطعه کبک در زنجان دستگیر شد.

قربانعلی محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر شکار غیرمجاز و نگهداری تاکسیدرمی گونه‌های جانوری در منزل فردی متخلف در زنجان مأموران یگان حفاظت اداره‌کل در روز گذشته، با دریافت مجوز قضایی بازدید از منزل با همکاری کارکنان کلانتری 15 زنجان از منزل فرد متخلف بازدید و موفق به کشف و ضبط ادوات شکار و نمونه‌هایی از گونه‌های جانوری شکارشده، شدند.

وی با بیان اینکه فرد دستگیرشده از متخلفین سابقه‌دار بوده است، افزود: از متخلف یک ‌تخته پوست خرس قهوه‌ای و مقدار 3 کیلو چربی جدا شده از خرس تازه شکار شده، نمونه تاکسیدرمی شده مربوط به گونه کمیاب پلنگ، یک ‌تخته پوست دباغی ‌شده مربوط به‌ کل وحشی، لاشه یک قطعه کبک، یک قبضه اسلحه ساچمه‌زنی ته پر دولول، 3 تیر فشنگ ساچمه‌زنی و یک دستگاه پروژکتور فندکی خودرویی کشف و ضبط شد.

این مسئول تصریح کرد: بنا به اظهارات فرد متخلف، این‌گونه‌ها را در شهرستان طارم شکار کرده و پس از شکار به زنجان منتقل و در منزل نگهداری می‌کرده که با هوشیاری دوستداران محیط ‌زیست و مأمورین یگان حفاظت محیط‌ زیست استان کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: مأموران یگان حفاظت محیط ‌زیست استان به ‌صورت شبانه‌روزی مشغول گشت و کنترل در مناطق استان هستند و در صورت مشاهده تخلف مطابق قانون با متخلفین برخورد لازم را انجام داده و از هیچ تخلفی چشم‌پوشی نخواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست افزود: فرد متخلف باید به سبب شکار غیرمجاز و حذف این‌گونه‌های باارزش جانوری از حیات‌وحش استان مبلغ 50 میلیون ریال ضرر زیان از بابت شکار یک قلاده خرس قهوه‌ای، مبلغ 50 میلیون ریال از بابت شکار غیرمجاز یک قلاده پلنگ، مبلغ 18 میلیون ریال از بابت شکار غیرمجاز یک رأس کل وحشی و مبلغ 600 هزار ریال از بابت شکار غیرمجاز یک قطعه کبک جریمه پرداخت کند.

محمدپور در خصوص مجازات پیش‌بینی ‌شده در قانون نیز خاطرنشان‌کرد: علاوه بر موارد ذکرشده متخلف به پرداخت 15 تا 18 میلیون ریال جزای نقدی یا حبس از سه ماه تا سه سال محکوم خواهند شد.

انتهای پیام



منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران  ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد