ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

برآورد برداشت یک میلیون تن گندم در گلستان

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۳۲ق.ظ)

برآورد برداشت یک میلیون تن گندم در گلستان

موج - بنا بر اعلام سازمان جهاد کشاورزی و با توجه به سطح زیرکشت ٤٠٠ هزار هکتاری در اقصی نقاط گلستان، پیش بینی می‌شود به طور تقریبی یک میلیون تن گندم از سطح مزارع دیم و آبی استان برداشت شود.
به گزارش خبرگزاری موج، رمضانعلی ریاحی، مدیر کل غله استان، در نشست مشترک معاونت برنامه ریزی استانداری گلستان با کارخانجات آردسازی و سیلوداران بخش خصوصی، گفت: با توجه به پیش بینی میزان تولید و ضرورت انتقال گندم‌های دولتی موجود نزد بخش خصوصی، برنامه‌های حمل و انتقال به سیلوها و انبارهای مکانیزه بخش دولتی با جدیت و سرعت در حال پیگیری است.
وی افزود: تمامی کارخانجات آرد ومراکز ذخیره سازی بخش خصوصی که گندم دولت را به صورت امانت در اختیار دارند موظف هستند تا برنامه حمل ابلاغی را بدون فوت وقت اجرایی نمایند تا بتوانیم با همکاری یکدیگر فضای مورد نظر برای خرید و ذخیره سازی گندم‌های جدید در استان را فراهم آوریم.
ریاحی در ادامه یادآور شد: در فصل خرید سال جاری به منظور افزایش سرعت انتقال اطلاعات و تسریع در به روز نمودن سامانه، نصب دوربین‌های مداربسته در کلیه مراکز خرید طرف قرارداد با شرکت غله گلستان الزامی شده است که این امر در جلسات مختلف مورد تاکید مسوولین ارشد اجرایی و نهادهای نظارتی استان قرار گرفته است.
عضو هیات مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ٢ کشور در خصوص نحوه ارتباط کاری با کارخانجات و مراکز خریدی که حسن انجام کار روشن و مناسبی درگذشته نداشته‌اند، خاطرنشان کرد: اگر این مراکز تا قبل از فصل خرید وضعیت عملکردی خود را اصلاح نکرده و به روش گذشته فعالیت نمایند، به تشخیص کمیته خرید استان در انتخاب آن‌ها به عنوان مرکز خرید و ذخیره سازی تجدید نظر خواهد شد.
ریاحی در زمینه پراکنش مراکزخرید در استان خاطرنشان کرد: محل استقرار مراکز خرید در سطح استان متناسب با سطح زیرکشت و برآورد میزان خرید در هر منطقه خواهد بود به نحوی که در مناطقی همچون گنبد کاووس و مناطق شرق استان که بیشترین میزان تولید را دارند، مراکز خرید بیشتری ایجاد خواهد شد.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان در پایان با ابراز امیدواری نسبت به اجرای هر چه کیفی تر خرید تضمینی گندم، یادآور شد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته از تمامی مراکز خرید دولتی و بخش خصوصی در زمینه مسائل بهداشتی و فنی بازدیدهای دوره ای صورت می‌گیرد.


منبع : خبرگزاری موج

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد