ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

افزون بر ٥٠ هزار تن سیب زمینی گلستان صادر می شود

افزون بر ٥٠ هزار تن سیب زمینی گلستان صادر می شود

گرگان - ایرنا - معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان گفت: طی ماه های آینده بین ٥٠ تا ٥٥ هزار تن سیب زمینی تولیدی استان به خارج صادر می شود.

به گزارش ایرنا حسین کاویانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: امسال در سطح پنج هزار هکتار از مزارع گلستان سیب زمینی پاییزه کشت شده که پیش بینی می شود مقدار ١٢٥هزار تن محصول برداشت شود.

وی بابیان اینکه فصل برداشت سیب زمینی کشت پاییزه درگلستان از نیمه دوم فصل بهار آغاز می شود، اضافه کرد: در سال ٩٣ حدود ٣٠ هزار تن از محصول سیب زمینی استان به خارج از کشور صادر شد.

کاویانی با اشاره به خرید توافقی سیب زمینی از کشاورزان افزود: صادرات این محصول با هماهنگی و همکاری خانه صنعت و خانه کشاورز گلستان صورت می گیرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان در ادامه با اشاره به نزدیک بودن فصل برداشت محصولات کشت پاییزه استان ( از نیمه های اردیبهشت تا اوائل تیرماه)، گفت: نقدینگی مورد نیاز برای خرید چهار محصول گندم، جو، کلزا و سیب زمینی ١٥ هزار میلیارد ریال می باشد.

وی از پیش بینی تمهیدات لازم برای تامین سوخت مورد نیاز ماشین آلات برداشت محصولات کشت پاییزه نیز خبر داد و افزود: مجموع نیاز سوختی گلستان در این خصوص ٨ میلیون لیتر است که هیچ مشکل و محدودیتی در تامین و توزیع آن نیست.

کاویانی کل نیاز سوخت بخش کشاورزی گلستان در سال را ١٩٥ میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: این سوخت طی مقاطع سه ماهه تحویل می شود که سهمیه سه ماه اول امسال ٤٦ میلیون لیتر بوده که تاکنون ١٥ درصد آن توزیع شده است.

استان گلستان با افزون بر یک میلیون و ٨٥٠ هزار نفر جمعیت و با ٦٥٠ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از قطب های مهم تولیدات کشاورزی کشور بشمار می رود.

/٣٠٣٩/١٦٤٨

انتهای پیام /*

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد