ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

ایران زمین

دیدنیها وزیباییهای ایران . همه جای ایران زیباست ، دوام زیبایی درحفظ ونگهداریست. نه درتخریب دستکاری

دومین طلای ایران در ریو؛ سهراب مرادی ایران را در رده بندی بیستم کرد

یکشنبه 24 مرداد 1395 - 07:10
سهراب مرادی، وزنه بردار ایرانی دومین مدال طلای المپیک را برای ایران کسب کرد.

سهراب مرادی، وزنه بردار ایرانی، توانست مدال طلای دسته 94 کیلوگرم وزنه برداری المپیک ریو را از آن خود کند.

در نهمین روز بازی‌های المپیک ریو؛ سهراب مرادی  و علی هاشمی در دسته 94 کیلوگرم وزنه برداری بر روی تخته رفتند که مرادی توانست مدال طلای المپیک را به دست آورد.

وی که در مسابقات ۹۴+ کیلوگرم رقابت می کرد در یک ضرب با ۱۸۲ کیلوگرم و در دو ضرب با ۲۲۱ کیلو و در مجموع با ۴۰۳ کیلوگرم مدال طلا را از آن خود کرد.

علی هاشمی نیز با 173کیلوگرم در  یک ضرب، 210 کیلوگرم در دوضرب  و مجموع 383 کیلوگرم هفتم شد.

سهراب مرادی کار خود را در یک ضرب باید با مهار وزنه 178 کیلوگرم آغاز  می کرد که ناموفق بود اما در دومین حرکت موفق شد 178 کیلوگرم را به ثبت برساند. مرادی به عنوان آخرین وزنه بردار برای مهار وزنه 182 کیلویی به روی تخته رفت که موفق شد آن را بلند کند و با اختلاف پنج کیلوگرم نسبت به نفر دوم این دسته، در رده نخست قرار گرفت.

وی کار خود را در دوضرب با مهار 221 کیلوگرم آغاز کرد که با مهار همین وزنه قهرمانی‌اش در المپیک قطعی شد. او که خیالش از قهرمانی راحت شده بود، برای حرکات دوم و سوم به وزنه 234 کیلوگرم حمله کرد تا رکورد المپیک را بشکند اما نا موفق بود.

با این حال وزنه برداری ایران تابحال با دو طلای کیانوش رستمی و سهراب مرادی توانسته کاروان ایران را در جدول  مدالها تا مکان بیستم بالا بکشد.

در این گروه علی هاشمی، دیگر وزنه بردار ایرانی هم حضور داشت. او که در یک ضرب ۱۷۳ کیلو را مهار کرده بود در دو ضرب ۲۱۰ کیلو را با موفقیت بالای سر برد اما در حرکات دوم و سوم نتوانست وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی را کنترل کند و نهایتا با مجموع ۳۸۳ کیلوگرم در این گروه هفتم شد.

روز گذشته هم کیانوش رستمی، وزنه بردار ایران در گروه ۸۵ کیلوگرم موفق شد ضمن کسب مدال طلا رکوردهایی جهانی و المپیک را جابجا کند.

منبع : پرس تی وی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد